Zatímco se zaměstnancům prostě řekne, co tito mají udělat, a když to tito udělají, dostanou za to dohodnutou mzdu, u soukromých podnikatelů to chodí jinak. Těm nikdo nic nediktuje, což je dobře ve chvílích, kdy se jim daří, jenže je to často naopak kontraproduktivní, pokud tito nevědí v ekonomickém zoufalství kudy kam. Kolikrát by jenom soukromníci v těžkých časech uvítali, kdyby jim někdo řekl, co mají udělat, a zaručil se jim, že když to udělají, uspějí!
Jenže podnikatelé, včetně těch internetových, jsou sami svými pány. A tak si zkrátka musí poradit sami. Jim nikdo neporadí, a pokud už ano, kdo ví, s jakými úmysly a nakolik tudíž dobře.
A když se internetoví podnikatelé potýkají například s nedostačující návštěvností? Což je jeden z velmi častých problémů, komplikujících soukromníkům život? Co si mají tito počít pak, aby byl o obsah jejich webů větší zájem, stačící na to, aby si vydělali na živobytí?
Je pochopitelné, že se musí takové opomíjené weby daleko efektivněji podstrčit internetové veřejnosti pod nos, aby je už nemíjela bez povšimnutí. Jenže to se neudělá jen tak lehce. K tomu je třeba udělat vše, co může v podobné záležitosti pomoci. Tedy je třeba především optimalizovat pro internetové vyhledávače, kteréžto nástroje jsou právě tím, co výrazně ovlivňuje u webů jejich návštěvnost.
A co to ta optimalizace je? A jak na SEO optimalizaci? Pochopitelně je možné pokoušet se o ni vlastními silami, protože přinejmenším některé činnosti, jež do ní spadají, jsou lehce zjistitelné i z internetu nebo jiných odborných (či rádoby odborných) publikací, ale k dosažení ideálu je třeba předat to odborníkům. Protože to, co některému internetovému podnikateli nabídne dejme tomu PPC profits, se laickými silami nedá zvládnout.
Odborná pomoc je zkrátka odborná pomoc. A to i tehdy, když jde ‚jenom‘ o to, na jaké pozici bude odkaz směřující na daný web v internetových vyhledávačích.